U of uw klant stuurt een mail naar Microsoft maar de servers van Microsoft weigeren die mail. Nu gaan wij ervanuit dat u geen spam verstuurt en mail dus aan had moeten komen.

Het probleem:
De verzender krijgt een mail terug met de iets dat lijkt op het onderstaande:
<xxxxx@hotmail.com>: host hotmail-com.olc.protection.outlook.com[104.47.46.33]
    said: 550 5.7.1 Unfortunately, messages from [1.2.3.4] weren't sent.
    Please contact your Internet service provider since part of their network
    is on our block list (AS3150). You can also refer your provider to
    http://mail.live.com/mail/troubleshooting.aspx#errors.
    [BN3NAM04FT035.eop-NAM04.prod.protection.outlook.com] (in reply to MAIL
    FROM command)

Bijzonder aan deze melding is: Microsoft weigert mail, vraag aan je provider waarom dat is... oftewel, Microsoft heeft de brievenbus dichtgeplakt, vraag aan de postbode waarom dat is...

Om iedereen wat tijd te besparen hieronder een aantal dingen die je kunt doen.

DKIM

In Kerio kun je eenvoudig DKIM inschakelen. Ga daarvoor naar de domeinnaam instellingen bij een domeinnaam. Vink aan dat je DKIM wil doen en zet de public key in de DNS.
Het kan even duren voordat Kerio Connect het door heeft. Dus kijk morgen nog een keer.
Vanaf nu worden alle uitgaande berichten in de header voorzien van een signature waarmee de ontvanger kan controleren dat jij ook daadwerkelijk vanaf die domeinnaam mag mailen.

SPF

SPF is een regel in de DNS waarmee je de wereld laat weten welke servers er allemaal mogen mailen met jouw domeinnaam in het e-mailadres.
Wanneer je Kerio gebruikt zal gewoonlijk je MX record naar de Kerio server verwijzen. Het volgende SPF record zou dan voldoende zijn: "v=spf1 mx a -all".
Dus voeg een TXT record aan je DNS toe met de waarde: TXT "v=spf1 mx a -all
Je kan op https://www.spfwizard.net/ ook een eigen spf record genereren.

Verstuur geen SPAM

Dat helpt natuurlijk ook

Hotmail/Outlook.com/Office365

Gebruikers kunnen uw e-mailadres in hun adresboek zetten en klagen bij Microsoft.

Meld het bij Microsoft

Als je de bovenstaande stappen gedaan hebt kun je vragen om het IP-adres van je server uit de lijst te laten halen.
Dat kan via de volgende website: https://support.microsoft.com/nl-nl/getsupport?oaspworkflow=start_1.0.0.0&wfname=capsub&productkey=edfsmsbl3&locale=nl-NL

En als dat niet helpt?

Als mail dan nog geweigerd wordt is er niets wat u kan doen.. behalve de ontvangers adviseren het te klagen bij Microsoft. En wanneer mail geweigerd wordt blijft u natuurlijk dat formulier invullen.

Het is dus een probleem bij Microsoft. Het heeft niets te maken met hoe Kerio Connect mail stuurt of waar het vandaan komt. U bent ook niet de enige. Klant worden bij Microsoft is dus ook helemaal geen optie. Tenzij u het lekker rustig wil hebben omdat mail die naar u gestuurd wordt ook niet aankomt..

U mag Microsoft proberen te vragen waarom mail geweigerd wordt terwijl het geen SPAM is en u alles ingesteld hebt zoals zij wensen.. Het antwoord is waarschijnlijk: Op onze website X kunt u zien bla...  En op die website staat hetgeen u al wist en al gedaan had met een link naar het formulier hierboven...
Kerio Operator in de cloud
Kerio Connect in de cloud
bestanden in de cloud
Partner
Live Help